بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی

بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی و معرفی بهترین نوع آن

فلفل دلمه‌ای یکی از محصولات خوشمزه و پرخاصیت است که به شکل وسیعی در ایران کشت می‌شود. این محصول کاربردهای بسیار زیادی در آشپزی دارد و می‌توان آن را به صورت تازه و یا حتی به صورت خشک و پودر شده مصرف کرد. تولید بالای این محصول کشاورزی باعث شده تا مقدار زیادی از آن به کشورهای دیگر صادر شود. یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صادرکنندگان در این خصوص، انتخاب بهترین بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی است. در واقع این بسته‌بندی است که تعیین‌کننده میزان سود و یا حتی ضرر شما می‌باشد.

اهمیت بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی

صادرات یک محصول فرایند پیچیده‌ای دارد و در برخی مواقع انجام این کار به زمانی چندروزه نیاز دارد. در این شرایط بسیار مهم است که بسته‌بندی فلفل دلمه‌ای به شکلی باشد که محصول را از هر نوع خرابی حفظ کند تا متضرر نشوید. فلفل دلمه‌ای از آن دسته محصولات کشاورزی محسوب می‌شود که حساسیت‌های زیادی دارد و نگهداری از آن نیز تا حدودی سخت است. به همین جهت باید با استفاده از یک بسته‌بندی مناسب، تازگی و کیفیت این محصول را حفظ کرد.

تغییرات دمایی از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند این محصول را تحت‌تأثیر قرار دهند. بدین ترتیب باید از بسته‌بندی استفاده کرد که تغییرات دما تأثیر زیادی روی آن نداشته باشد. همچنین نکته دیگری که در خصوص بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی باید به آن اشاره کرد، مقاومت آن است. فلفل دلمه‌ای بافت آسیب‌پذیری دارد و ممکن است فشارهایی که در طول حمل‌ونقل و صادر کردن به آن وارد می‌شوند، باعث ایجاد ترک و شکستگی روی آن شوند. این موضوع در نهایت میتواند منجر به پوسیدگی و خراب شدن محصول شود. به همین جهت باید از بسته‌بندی‌هایی برای فلفل دلمه‌ای استفاده کرد که مقاومت و استحکام کافی دارند.

بیشتر بخوانید :تأثیر رنگ در بسته‌بندی

بررسی انواع بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی

طبق بررسی‌های انجام شده می‌توان از سه نوع بسته‌بندی مختلف برای صادرات فلفل دلمه‌ای کمک گرفت که در ادامه به بررسی هر یک می‌پردازیم:

۱. بسته‌بندی‌های پلاستیکی

یکی از پرکاربردترین انواع بسته‌بندی برای هر محصولی، بسته‌بندی‌های پلاستیکی است. برای بسته‌بندی فلفل دلمه‌ای در پلاستیک، باید دو اصل مهم رعایت شود. اول آن که هوای درون بسته‌بندی کاملاً تخلیه شود تا ماندگاری فلفل افزایش پیدا کند. مورد دوم نیز مربوط به مقاومت این بسته‌بندی است. مقاومت این بسته‌بندی باید به حدی باشد که به طور کامل از محصول در برابر ضربات و فشارهایی که در طول حمل‌ونقل به آن وارد می‌شود، جلوگیری کند.

نکته مهمی که وجود دارد این است که برای افزایش استحکام بسته‌بندی پلاستیکی باید آن دسته از محصولاتی را انتخاب کرد که ضخامت بیشتری داشته باشند. هر چه‌قدر که ضخامت بسته‌بندی افزایش پیدا کند، هزینه آن هم افزایش پیدا می‌کند. البته این موضوع میتواند باعث افزایش وزن بسته‌بندی هم شده و فرایند حمل‌ونقل را نیز سخت‌تر کند.

۲. انواع جعبه‌های پلاستیکی

 

 

در گذشته جعبه‌های چوبی جایگاه بسیار مهمی برای بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی داشتند. سنگین بودن وزن این جعبه‌ها باعث شد تا جای خود را به جعبه‌های پلاستیکی بدهند. همچنین جعبه‌های چوبی در برابر آب و رطوبت مقاومت زیادی نداشتند و این موضوع باعث می‌شود که طول عمر آن‌ها کاهش پیدا کند. در حالی که جعبه‌های پلاستیکی علاوه بر سبک بودن، مقاومت بالایی هم در برابر شرایط مختلفی همچون رطوبت دارند. این جعبه‌ها از نظر بهداشت نیز در سطح قابل‌قبولی قرار دارند؛ اما در صورتی که یکی از محصولات درون جعبه فاسد شود، محصولات دیگر نیز به سرعت خراب می‌شوند. از سوی دیگر نیز هزینه تهیه این جعبه‌ها نسبتاً بالاست و استفاده از آن برای صادرکنندگان به‌صرفه نیست.

بیشتر بخوانید : بسته‌بندی پرتقال صادراتی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

۳. کارتن‌ها

یکی از محصولات نسبتاً قدیمی و البته کاربردی برای بسته‌بندی انواع محصولات از جمله بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی، کارتن است. کارتن‌ها ویژگی‌هایی دارند که باعث شده یکی از بهترین گزینه‌ها برای صادرات انواع میوه و محصولات کشاورزی علی الخصوص فلفل باشند. اولین ویژگی مهمی که در کارتن‌ فلفل وجود دارد، وزن پایین آن‌هاست. بدین ترتیب در هنگام حمل‌ونقل هیچ بار اضافه‌ای را متحمل نمی‌شوید. از سوی دیگر نیز کارتن‌ها حجم کمی دارند. این موضوع هم باعث می‌شود که فضای زیادی را اشغال نکنند و به کاهش هزینه‌های صادرات کمک کنند.

ویژگی مهم دیگری که در کارتن وجود دارد، استقامت آن است. اگرچه کارتن به‌اندازه جعبه‌های پلاستیکی مقاوم نیست، اما میتواند تا حدود زیادی از ضربات و فشارها جلوگیری کند. از سوی دیگر نیز ویژگی مهمی که در کارتن‌ها وجود دارد و باعث تمایز آن‌ها از دیگر محصولات می‌شود، قابلیت بازیافت‌پذیری آن است که یک ویژگی مهم به‌خصوص برای دوستداران محیط‌زیست محسوب می‌شود.

بهترین بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی چیست؟

پس از بررسی بسته‌بندی‌های مختلف برای فلفل دلمه‌ای شاید این سؤال برای شما به وجود بیاید که بهترین بسته‌بندی کدام است؟ برای پاسخ به این سؤال باید چند نکته مهم را در نظر بگیرید تا بتوانید مناسب‌ترین بسته‌بندی را انتخاب نمایید.

 

 

  1. بسته‌بندی که برای صادرات در نظر می‌گیرید، باید وزن سبکی داشته باشد که بتوانید راحت آن را حمل کنید. از این نظر بسته‌بندی‌های پلاستیکی و کارتن‌ها گزینه مناسبی محسوب می‌شوند.
  2. از آنجایی که ممکن است در طول صادرات فشارهایی به فلفل وارد شود، بهتر است بسته‌بندی انتخابی شما مستحکم و مقاوم بوده و توانایی محافظت از محصول را داشته باشد. در این مورد نیز کارتن‌ها و جعبه‌های پلاستیکی عملکرد بهتری نسبت به بسته‌بندی‌های پلاستیکی دارند.
  3. حفظ محصول در برابر رطوبت نیز از دیگر نکات مهم در طول صادرات است که به تازه ماندن آن کمک می‌کند. بسته‌بندی‌های پلاستیکی در این مورد بسیار موفق عمل می‌کنند. همچنین کارتن‌ها می‌توانند تا حدودی رطوبت را به خود جذب کنند. جعبه‌های پلاستیکی نیز اگر هیچ حفره‌ای در سطح آن‌ها وجود نداشته باشد، در برابر آب کاملاً عایق هستند.
  4. از دیگر موارد مهمی که برای بسته‌بندی وجود دارد، طراحی شکل و ظاهر آن است. بسته‌بندی باید شکل هندسی مناسبی داشته باشد و همچنین امکان طراحی روی آن وجود داشته باشد. این دو موضوع در کنار هم باعث جلب‌توجه و حتی اعتماد مخاطب خواهند شد. در این خصوص، کارتن منعطف‌ترین گزینه محسوب می‌شود. به طور مثال با استفاده از کارتن‌های دایکاتی می‌توانید هر شکل هندسی را پیاده‌سازی کنید و همچنین به روش‌های مختلف، طرحی را روی آن‌ها چاپ نمایید. پس از آن نیز بسته‌بندی‌های پلاستیکی هم انعطاف زیادی دارند و امکان شخصی‌سازی شکل هندسی و همچنین چاپ طرح روی آن وجود دارد. این در حالی است که جعبه‌های پلاستیکی چنین امکانی را به شما نمی‌دهند.

پس از بررسی ابعاد مهم برای بسته‌بندی متوجه خواهید شد که کارتن‌ها و بسته‌بندی‌های پلاستیکی گزینه مناسب‌تری برای صادرات هستند. از سوی دیگر نیز بازیافت‌پذیری کارتن باعث شده تا بسیاری از حامیان و دوستداران محیط‌زیست آن را به‌عنوان بسته‌بندی فلفل دلمه صادراتی دارند. در چنین شرایطی مجموعه کارتن‌سازی یزد باکس می‌تواند خدمات جامع و منحصربه‌فردی را به شما ارائه دهد. این مجموعه انواع کارتن را با بهترین کیفیت تولید کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

محصولات ما : خرید کارتن میوه صادراتی

همچنین در صورت نیاز می‌توانید از خدمات طراحی این مجموعه کمک بگیرید تا به بهترین بسته‌بندی دست پیدا کنید. از سوی دیگر نیز حذف واسطه‌ها و خرید مستقیم از این کارتن‌سازی میتواند تا حدود زیادی به کاهش هزینه‌های بسته‌بندی و صادرات محصول کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو کنید

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors

برای ارسال نمونه رایگان کارتن کافیست فرم زیر را تکمیل و سپس کلید ارسال را بزنید.